torsdag 6 januari 2011

kunskapsfloden som obemärkt flyter förbi

Varje dag lär man sig något nytt, fick jag höra. Jag funderade vidare aningen tveksamt på detta vedertagna påstående och började själv fundera på om detta kan vara sant. Idag, till exempel, vad kan jag ha lärt mig?

Ofta flyter dagarna bara förbi, likt en vild flod. Allt vatten som far är kunskap som man egentligen inte tänker på att man översköljs med. Och jag börjar fundera hur dagens skvätt kunskapsvatten smakade.

Jag bestämde mig för att efter varje dag försöka fånga dagens kunskapsvatten i en hink för att analysera och dokumentera den innan den slängs ut i floden igen. Kanske minns jag lättare den kunskap jag lär mig varje dag då.

I denna blogg ska jag för  dokumentera dagens kunskap jag fått. I ett år, från den 3 januari. Jag presenterar:
KUNSKAPSÅRET

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar, vettja!